Wirtuozi Klasyki | koncert

Kiedy

22.09.2020
wtorek | godz. 16:30

Gdzie

Sala Wielka
Wstęp wolny! Zapraszamy!
Wstęp na koncert za okazaniem bezpłatnych wejściówek dostępnych w kasie Dworu Artusa przed koncertem

Po raz kolejny w Dworze Artusa odbędzie się koncert towarzyski z cyklu Wirtuozi Klasyki. Na Sali Wielkiej będą rozbrzmiewać utwory współczesnych kompozytorów muzyki klasycznej, jak: Francisa Poulenca, Aram Khachaturian, a także Bela Bartoka. Z wykonaniem dzieł tych znanych twórców zmierzą się utalentowani muzycy:

  • Kaja Papierska (fortepian),
  • Filip Lipski (skrzypce),
  • Mateusz Szwankowski (klarnet).

 

 

W programie koncertu usłyszymy:

Francis Poulenc –Sonata na klarnet i fortepian 2.

Aram Khachaturian –Trio 3.

Bela Bartok –Kontrasty

Wystąpią:

Kaja Papierska, absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Jerzego Sulikowskiego i ad. dr Agaty Nowakowskiej –Gumieli. Umiejętności kameralistyczne kształciła pod okiem dr Tomasza Gumieli, oraz dr Bartłomieja Weznera. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich takich muzyków jak Mikhail Voskresensky, Dang Thai Son, Alberto Nose, Ives Henry, kursie kameralistyki wokalnej prof. Maji Nosowskiej -Pasławskiej oraz prof. Ewy Pobłockiej. Pianista –akompaniator wielu kursów mistrzowskich instrumentów dętych drewnianych (Polska, Czechy, Chorwacja), a także konkursów międzynarodowych. Występowała z wybitnymi solistami takimi jak Arkadiusz Adamski, Igor Frantisak, Paweł Gusnar, Sharon Kam, Jacek Muzyk, Bence Szepesi,Gabor Varga i inni. Od 2013 r. związana z Katedrą Instrumentów Dętych i Perkusji Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, oraz od 2019 z KIDiP Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Prowadzi również działalność pedagogiczną w szkołach muzycznych I stopnia.

Filip Lipski – urodził się w Bydgoszczy. Po ukończeniu „Szkoły Talentów” w Poznaniu kontynuował swoją edukację na Universitat der Kunste w Berlinie u prof. Tomasza Tomaszewskiego (koncertmistrza Deutsche Oper w Berlinie). Następnie wyjechał do Londynu, gdzie został uhonorowany stypendium przez City of London Corporation, które umożliwiło mu podyplomowe kształcenie się w elitarnej Guildhall School of Music and Drama, w klasie prof. Krzysztofa Śmietany. Doskonalił swoje umiejętności wykonawcze podczas licznych kursów mistrzowskich prowadzonych przez Wiłkomirską, Kulkę, Munteanu, Chestain, Węgrzyna, Nodla, Schunka, le Monnier, Krageruda. Filip Lipski wielokrotnie zostawał laureatem prestiżowych międzynarodowych konkursów muzycznych. Na trasie jego podroży artystycznych znalazło się większość krajów europejskich i kraje Azji. Ma na swym koncie wiele nagrań. Był stałym i gościnnym koncertmistrzem w orkiestrach takich jak ”Baltic Neopolis Orchestra” w Szczecinie, „Filharmonia Wrocławska ” czy „Solistes de Versailles” w Paryżu. Od 2015 roku jest solistą „Opery Nova” w Bydgoszczy, jest również pierwszym skrzypkiem kwartetu smyczkowego „Raffa Quartet” i „Lunatic Quartet”. Gra na skrzypcach Wojciecha Topy.

Współorganizator wydarzenia:

Mateusz Szwankowski – ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, aktualnie jest klarnecistą-solistą Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej. Należy do ludzi, dla których praca jest również pasją, wobec czego ma nadzieję że nigdy się nie znudzi. Interesuje się kuchnią duchową od najmłodszych lat. Mimo, że zawodowo jest klarnecistą i temu instrumentowi poświęca najwięcej czasu, nie może się oprzeć pokusie próbowania i rozwijania swoich umiejętności malując swój świat barwami innych instrumentów. W trakcie życiowej podróży próbuje zgłębić wpływ dźwięków na świadome istoty, co prowadzi go do różnych krain: poważnej, jazzowej, ludowej, folklorystycznej, a także wokalnej. Wszystkie nowe doświadczenia stara się na bieżąco umieszczać w swoich palcach i aparacie mowy, dlatego pozostała część zostanie zagrana. Brał udział w wielu krajowych i międzynarodowych konkursach, z mniejszymi lub większymi osiągnięciami, jednak miarą prawdziwego sukcesu artystycznego, jest dla niego moment, w którym słuchacz otwiera swoje wnętrze na jego muzykę i zapomina o nim jako wykonawcy.